گزارشات

دومین گزارش شرکت عمران و مسکن سازان ثامن

در مدت 5 ماهی که از تغییرات مدیریتی جدید شرکت می گذرد طرح جدید بافت حرم تصویب شد و هم‌اکنون در انتهای فرآیند اداری خودش برای ابلاغ نهایی قرار دارد. مشاور طرح جدید حریم رضوی به صورت ثابت جلساتی را با سرمایه‌گذارانی که شامل موضوعات حقوق مکتسبه می شدند دارد و تقریبا اکثر این پروژه‌ها موضوعشان حل و فصل شده و دیگر مسئله حقوقی ندارند.  ما همزمان با طرح جدید ساختار اداری را هم در شرکت دادیم و مجموعه ای از فعالیت‌ها را طراحی و آماده اجرا کردیم:

  • شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن با اینکه نقش اولیه‌ اش سیاست‌گذاری و نظارت بر اجرای درست طرح‌های باز آفرینی بوده اما در طول این ۲۴_۵ سال متاسفانه از این رویکرد فاصله گرفته و به یک کارگزار و یا مجری تبدیل شده است. ما در گام اول واحدهای مستقل در ساختار اداری تشکیل دادیم تا این ساختار برمبنای اساسنامه شرکت و بر مبنای الگوی طرح جدید باشد.

 

  • با توجه به اینکه شرکت در طول این ادوار بخش غالبی از منابع مالی خودش را از طریق فروش زمین‌ تامین میکرده، برنامه جامعی نوشته شد که در سال ۱۴۰۰ وابستگی شرکت به فروش زمین برای تامین هزینه های جاری بشدت کاهش پیدا کند و به نصف برسد و انشاالله این اتفاق خواهد افتاد.

 

  • شرکت از زاویه نگاه برخی از افراد حیاط خلوتی برای بستن بعضی از قراردادها با برخی از قواعد ناسالم بود در تغییرات جدید تمامی قراردادهایی که منعقد میشود تعهدات مالی و مدیریتی آن‌ها شفاف است و دیگرشرکت عمران و مسکن‌سازان وسیله ای برای بسته شدن قراردادهای مشکوک قرار نمی گیرد.

 

  • با کمک سازمان بازرسی ماشین‌هایی که از شرکت در اختیاردولت قرارگرفته بود مسترد شد و دیگر هیچگونه ماشین و سرویس ویژه‌ای از شرکت در اختیار تهران قرار ندارد.

 

  • در حوزه املاک که مهمترین دارایی شرکت محسوب می شود بچه‌های متخصص شرکت با تمرکز، نقطه به نقطه، ملک به ملک جزئیات املاک را مشخص می کنند، هم درمورد املاک و دارایی‌های شرکت و هم املاک و دارایی‌های آورده‌های سهامدارانش به‌ویژه آستان قدس و شرکت بازآفرینی‌

 

  • قراردادهای اجاره که در بسیاری از موارد منعقد نمی شد در حال احیا هستند و انشاالله در ۴ ماه آینده دیگر هیچگونه اثری از قراردادهای مشکوک و مبهم اجاره ای نخواهیم داشت.
  • قراردادهایی وجوددارد که قبلا با نام شرکت مسکن‌سازان منعقد شده و تعهدات حقوقی آن به عهده شرکت مسکن‌سازان است اما در حقیقت ربطی به شرکت نداشته است، ما به احترام مدیران عامل قبل مسیر اجرای آن‌ها را داریم ادامه می دهیم منتها حساب مالی آن‌ها را از حساب مالی شرکت جدا کردیم و کاملا شفاف مسیرقراردادها دارد جلو میرود.
  • در بخش تسهیلگری که بخش تازه تاسیس شرکت هست ارتباط خوبی با مردم و کسانی که در بافت محوریت افراد محوری هستند گرفته شد و بسیاری از اتفاقاتی که ما آرزو داشتیم در بافت بیفتد یعنی کمک مردم برای مشارکت چه در ملک خودشان چه برای خود بافت آرام ارام دارد آغاز میشود، اگرچه موانعی هم در مسیر داریم.
  • متاسفانه هنوز برمبنای مصوبه ستاد تدبیر، املاک مربوط به شرکت عمران و مسکن‌سازان و بازآفرینی، فریزشده است یعنی امکان دادن پروانه هنوز روی اموال شرکت وجود ندارد و ما امیدواریم این مسئله حل بشود، منتها تمام زمینه‌های کاری را فراهم کردیم.
  • در موضوع بسته‌های اقتصادی مشارکتی با کمک متخصصین خوب حوزه شهرسازی و اقتصادی بسته‌های اقتصادی مقیاس کوچک طراحی کرده ایم تا مردم بتوانند در پروژه‌های مسکونی در زمین‌های ۲۰۰ -۲۵۰ متر، مسکونی های ۴_۵ طبقه بسازند. این سیاست  انشالله به سرعت بافت‌ را احیا خواهد کرد و قیمت این منطقه ‌را به به قیمت واقعی خودش برخواهد گرداند و این منطقه‌ را اقتصادی خواهد کرد.
  • در بخش مشاوره، اگر کسی سوال حقوقی و یا اقتصادی در مورد ملک داخل محدوده بافت داشته باشد در سریع ترین زمان پاسخ می دهیم. در سایت‌ مسکن سازان ثامن هم پاسخگو هستیم و انشالله به سرعت در کمتر از ۷۲ ساعت به سوالات مردم پاسخ خواهیم داد.

دکتر سعید شعرباف

1 خرداد 1400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *